Effio

 

Online marketing

Totale opbrengst verhoogd

25,57%

hogere opbrengst

Gemiddelde bestelwaarde met

10,75%

gestegen

Conversie verbeterd

35,36%

meer conversie

Aantal transacties gestegen met 37,3%

37,3%

meer transacties

Return on marketing investment

204%

via Facebook

Aantal nieuwsbrief inschrijvingen gestegen

25,8%

meer inschrijvingen

Effio

Effio is een herenmodelabel gevestigd in Rotterdam. Het merk is gespecialiseerd in luxe herensokken die in Italië vervaardigd worden. Effio biedt haar producten zowel offline als online aan. Online wordt er gewerkt met een eigen webshop die uitstraalt dat het unieke, luxueuze producten zijn.

 

Uitdaging
Voor Gerse Jongens lag er de uitdaging om de online marketing van het merk te verzorgen. Het merk zocht naar een passende oplossing voor haar online uitingen. De uitingen moesten ‘Effio-feel’ hebben en tegelijkertijd zorgen voor verhoging van conversies op de website.

 

Strategie en aanpak
Via A/B-testing is de advertenties en website geoptimaliseerd voor de gebruiker. De online strategie heeft als grote pijler Facebook. Dit door de locatie van de doelgroep en de doelen van Effio. Doordat Effio zich richt op meerdere markten, was een drieledige campagne vereist. Eentje voor Nederland, een voor België en een voor Engeland. Met slimme Facebookcampagnes kon het merk direct inspelen op de behoeftes en verlangens van de potentiële klanten.

 

Resultaten
Aan de hand van de resultaten van het onderzoek zijn er aanpassingen gedaan aan de website en lopende uitingen. Dankzij deze aanpassingen is de totale opbrengst in 2017 25,57% hoger dan in 2016. Tevens steeg het aantal nieuwsbriefinschrijvingen met 25,8%. De uitingen op Facebook leidden tot een return on marketinginvestment van 204%.

Schrijf je in voor de Gerse Flits en ontvang maandelijkse updates over Gerse Jongens en onze lopende projecten.
E-mailadres:
Voornaam:
Achternaam: