Gerse Cloud

Gerse Cloud volgt campagnes en verbetert marketingcommunicatie door het gedrag van de doelgroep te voorspellen. 

 

Het platform bestaat uit drie secties die samen accurate overzichten geven: het paspoort, de klantenreis en de analyse.

 

Paspoort

De informatie van gebruikers die deelnemen aan campagnes wordt geregistreerd in paspoorten in de database van Gerse Cloud. Het paspoort van de gebruiker begint met een IP-adres en wordt later aangevuld met campagnemiddelen en persoonsgebonden informatie. In de database wordt gekeken of informatie overeenkomt om zo dubbele paspoorten te voorkomen.

Met Gerse Cloud kunnen selecties van actuele data worden gemaakt. Denk hierbij aan gevulde paspoorten die een bepaald campagnemiddel gebruikt hebben. Deze kunnen worden geëxporteerd in Excel, naar een CRM-systeem of naar een mailprogramma. Het algoritme achter Gerse Cloud zorgt dat er verbanden worden gelegd op basis van de data uit de campagnemiddelen.

Voordelen:

  • Inzicht in specifieke gebruikers en niet uitsluitend in de hele doelgroep
  • Paspoorten zijn eenvoudig te exporteren naar Excel, een CRM-systeem of mailprogramma
  • Duidelijke conversiepaden online en offline

“Volg de klantenreis, altijd en overal.”

Klantreizen volbracht

150

Klantreizen volbracht

Prikkels ingezet

300

Prikkels

Volgers van de Gerse Cloud

345

volgers

 

Lees meer

 

Klantenreis

Gerse Cloud volgt de klantenreis van de doelgroep en laat zien waar de doelgroep zich bevindt. Dit gebeurt op basis van conversie. Campagnes bestaan in Gerse Cloud uit drie fasen: de startfase, hoofdfase en doelfase. Fases zijn sets van campagnemiddelen. Het volgt de customer journey op basis van ‘touchpoints’. Dit zijn de ingezette middelen, maar ook zogezegde bijvangst. Omdat personen in beweging zijn in de customer journey veranderen de aantallen real-time. Opdrachtgevers krijgen een compleet beeld van de campagne omdat de kosten en conversie per fase worden geregistreerd in een overzichtelijk dashboard.

 

Voordelen:

  • Compleet beeld van de campagne
  • Real-time overzicht in de klantenreis
  • Per fase duidelijkheid over kosten en conversie

 

Analyse

Gerse Cloud levert opdrachtgevers belangrijke informatie over hun marketinguitingen. Zo geeft het systeem antwoord op de volgende vragen:

Welke doelgroep levert het meeste op, zowel qua kosten als procentueel?

Welke middelen leveren het meeste op, zowel qua kosten als procentueel?

Op welke locatie werkt welk middel het beste?

Wat is de gemiddelde leeftijd van de doelgroep?

 

 

Inzicht in kosten en prestaties.

 

 

De doelgroepen worden gesegmenteerd door demografische gegevens en zijn ook apart van elkaar te vergelijken. Door profilering van de database worden er ‘dubbele gebruikers’ uit de database gehaald. Dus: een gebruiker die deelneemt in de campagne met twee verschillende apparaten (computer en mobiel). Door een uniek algoritme wordt dit herkend en omgezet naar één paspoort. Daardoor wordt de data niet vertroebeld door apparatengebruik.

 

Voordelen:

  • Segmentatie op basis van demografische gegevens
  • Uitgebreide analysemogelijkheden
  • Uniek algoritme houdt data ‘clean’

 

Gerse Cloud creëert een ideale klantenreis. Het wordt duidelijk welke campagnemiddelen het meest gebruikt worden door de doelgroep en in welke volgorde zij dit doen. De klantenreis wordt gebruikt voor input naar toekomstige marketingactiviteiten. Met Gerse Cloud wordt marketingcommunicatie effectiever en krachtiger en stijgt de ROI.

 

Kortom: Gerse Cloud geeft zicht op de toekomst!

 

Bent u geïnteresseerd in Gerse Cloud? Of wilt u meer informatie ontvangen?

 

 
Schrijf je in voor de Gerse Flits en ontvang maandelijkse updates over Gerse Jongens en onze lopende projecten.
E-mailadres:
Voornaam:
Achternaam: