Nieuwland & de Jongh

 

Paper/Cut

Conversie over de gehele campagne

38%

conversie

Nieuwsbriefopeningen

75%

geopend

Whitepapers gedownload

64%

van de doelgroep
downloadde een
whitepaper

Paper/Cut

Nieuwland & De Jongh is een communicatiebureau dat de doelgroep activeert en de kloof tussen marketing en sales overbrugt. Het is een bedrijf dat online met offline communicatie verbindt. Zij willen de doelgroep activeren, inspireren en enthousiasmeren om de communicatie in de zakelijke markt te verbeteren.

 

Uitdaging
Nieuwland & De Jongh kampte met het probleem dat zij gezien werd als ouderwets zonder uitgebreide knowhow van online marketing: een opvatting tegenstrijdig met de realiteit. Gerse Jongens moest met een slim concept laten zien dat Nieuwland & De Jongh die kennis wél in huis had.

 

Strategie en aanpak
Gerse Jongens ontwikkelde het concept Paper/Cut. Dit is een fictief bedrijf dat speciaal marketingpapier levert aan bedrijven. Het marketingpapier is uiteraard gewoon papier. Gerse Jongens stelde een customer journey op met als doel het aanvragen van een proefpakket van dit speciale papier. Via een direct mail, whitepapers, een website, nieuwsbrieven en een filmpje werd de doelgroep geactiveerd. Deze bestond uit marketingmanagers, omdat Nieuwland & De Jongh bedrijven met een marketingafdeling wilde aanspreken.

 

Gerse Jongens maakte gebruik van een acteur die als CEO van Paper/Cut fungeerde. In online communicatiemiddelen kon deze gemakkelijk verwerkt worden, zonder dat deze door de mand zou vallen.

 

De marketeers werden warmgemaakt voor iets wat eigenlijk niet bestond. Bij ontvangst van het proefpakket kregen zij een pak papier overhandigd met daarbij een kaart van Nieuwland & De Jongh. Doordat pas na de campagne pas duidelijk werd dat Nieuwland & De Jongh erachter zat, was de verrassing en impact des te groter.

 

Strategie en aanpak
In 2015 is Gerse Jongens aan de slag geweest met Paper/Cut. Wij namen 38% conversie over de gehele campagne waar. Maar liefst 75% van de doelgroep opende de nieuwsbrief. Tevens waren de whitepapers in trek. 64% van de doelgroep downloadde ten minste een whitepaper. Deze cijfers bevestigen dat de doelgroep de juiste was en dat de juiste middelen zijn gebruikt om de doelgroep te bereiken.

Schrijf je in voor de Gerse Flits en ontvang maandelijkse updates over Gerse Jongens en onze lopende projecten.
E-mailadres:
Voornaam:
Achternaam: