Schmidt Zeevis

 

Quotum 500

350 van de 500 heipalen verkocht

70%

verkocht

Opbrengst

€600.000

opgebracht

Conversie op direct mail

40%

conversie

Return on marketing investment

750%

ROMI

Opbrengst per prospect

€171,42

per prospect

Websitebezoeken vergeleken met voorgaande jaar

met 34%

gestegen

Schmidt Zeevis

Als je van vis houdt, is er maar een enige echte: Schmidt Zeevis. Met een uitgebreid netwerk van bekende Rotterdammers, en bedrijven uit de regio, is Schmidt een begrip. Sinds de oprichting door Oma Schmidt, ruim 100 jaar geleden, zitten zij al op het Vasteland. Vanwege de drukte was een nieuw pand hard nodig. Om publiciteit te vergaren rondom de bouw van het nieuwe pand en te zorgen voor dezelfde bezoekersstroom ondanks de nieuwe locatie is Gerse Jongens gevraagd door Hans de Jong om een concept te ontwikkelen.

 

Uitdaging
Er lag een grote uitdaging voor Gerse Jongens. Want hoe zorg je ervoor dat een bedrijf als Schmidt een begrip in de regio kan blijven, terwijl het nieuwe pand kilometers verderop staat en niet meer in het centrum van Rotterdam ligt? Hoe raakt de doelgroep in een korte tijd betrokken bij de bouw van het nieuwe pand?

 

Strategie en aanpak
Voor het bereiken van het doel heeft Gerse Jongens ingespeeld op het gevoel van een exclusief gezelschap. Daarom heeft Gerse Jongens Quotum 500 bedacht, een knipoog richting Quote 500 en de hoeveelheid heipalen onder het nieuwe pand. In de multichannel campagne is alles bedacht en gemaakt in de Quote 500 stijl, om zo het gevoel van exclusiviteit te benadrukken.

 

Met een direct mail, in de vorm van een heipaal, werd de doelgroep geïntroduceerd. Via een interactieve kaart op de website kon men zien wie er een heipaal had gekocht en hoeveel. Het Quotum 500 magazine gaf de ondernemer leesvoer over de bouw en de ondernemers in het netwerk. Via een live-feed van de bouw, hielden de steunpilaren een oogje in het zeil. Een groots feest markeerde het slaan van de eerste heipaal. Zo kocht men geen ongefileerde haring. Men kocht een stuk exposure.

 

Resultaten
De campagne eindigde met een groots openingsfeest. 70% van de heipalen waren verkocht. Nog belangrijker; het aantal fans van het merk is dankzij de campagne sterk toegenomen. De doelgroep voelt zich sterk verbonden met het merk en het pand. Ben je benieuwd wie er onderdeel zijn van Quotum 500? Kom naar het nieuwe pand in de Spaanse Polder en zie bij de ingang alle steunpilaren van Schmidt Zeevis!

Schrijf je in voor de Gerse Flits en ontvang maandelijkse updates over Gerse Jongens en onze lopende projecten.
E-mailadres:
Voornaam:
Achternaam: