SmartMed

 

Een greep uit de campagne

SmartMed: B2B

SmartMed is een systeem voor medicatiemanagement. Het is een webapp waarmee alle medisch specialisten, apothekers, huisartsen en ook patiënten met elkaar kunnen communiceren. Het verbetert het logistieke proces in de zorginstelling, zorgt voor verlaging van medicatiekosten en zorgt dat iedereen zo snel en eenvoudig mogelijk zijn werk kan doen door het aantal klikken te verminderen. Zowel via de SmartMed website als de SmartMed app.

 

Uitdaging
SmartMed had drie uitdagingen: geen merkidentiteit, geen idee wie de doelgroep was en onvoldoende inzicht hoe deze bereikt kon worden. Gerse Jongens kreeg de opdracht om vanaf nul een merkidentiteit te creëren en die door te vertalen naar marketinguitingen die de doelgroep activeren en inspireren..

 

Merkidentiteit
Eerst is diepgaand onderzoek gedaan naar SmartMed en haar doelgroepen. Al snel trok Gerse Jongens de conclusie dat de behoeftes en verlangens ver uit elkaar lagen bij de doelgroep. Om deze reden heeft Gerse Jongens gekozen voor segmentatie van de doelgroepen. Door voor elke doelgroep customer journeys en persona’s op te stellen kon er gekeken worden naar raakvlakken en pijnpunten tussen te verschillende doelgroepen. Vanuit de merkidentiteit zijn marketinguitingen ontwikkeld met als middelpunt te website. Het doel was zo snel mogelijk elke doelgroep relevante content te bieden.

 

Resultaten
SmartMed is een lopende campagne! We updaten deze pagina wanneer de eerste resultaten bekend zijn.

 

Schrijf je in voor de Gerse Flits en ontvang maandelijkse updates over Gerse Jongens en onze lopende projecten.
E-mailadres:
Voornaam:
Achternaam: