Uniresearch

 

Key to innovation

Conversies op de direct mail

65%

conversie

Conversies over de campagne

18%

conversie

Stijging aantal websitebezoekers

25%

meer websitebezoekers

Uniresearch

Uniresearch is een subsidieadviesbureau gevestigd in Delft. Zij zijn partner in technisch- en subsidieadvies bij innovatieve partijen. De medewerkers hebben zowel kennis van subsidies als technische zaken. Zo kan Uniresearch haar klanten op een betere en efficiëntere manier bedienen.

 

Uitdaging
De wens van Uniresearch was dat zij hun boodschap konden verkondigen op een eenvoudige en heldere manier, zodat hun marketing- en salestraject efficiënter kon zijn. Gerse Jongens heeft de opdracht gekregen om de merkstrategie en marketinguitingen van Uniresearch te verbeteren. Er moest een verhaal komen dat de USP’s van Uniresearch weerspiegelde maar ondanks de lastige materie goed te begrijpen was voor de doelgroep.

 

Strategie en aanpak
Gerse Jongens bedacht een merkidentiteit rondom de pay-off ‘Key to Innovation’, een direct mail in de vorm van een sleutel. Dit is een USB-stick die een presentatie bevat over Uniresearch. Hiermee konden potentiële klanten kort kennismaken met de expertise van Uniresearch. Zij zorgen ervoor dat bedrijven hun innovatieve producten kunnen financieren. Deze innovaties gaan verloren als het bedrijf in kwestie geen subsidie krijgt.

 

Nu vinden veel mensen een onbekende USB-stick in de computer steken eng, dit kan als een nadeel worden beschouwd. Echter, als de potentiële klant besluit om wel de USB-stick te gebruiken, is dit een teken dat ze al verder in het aankoopproces zijn. Er is al een groot obstakel overwonnen, namelijk het gebruik van de onbekende USB-stick. Indien de potentiële klant via de presentatie op de website kwam, wist Uniresearch dankzij een webtool direct wie ze konden bellen voor een afspraak.

 

Resultaten
In 2015 is Gerse Jongens actief geweest met de campagne voor Uniresearch. Sindsdien namen wij een conversie van 18% waar op gespreksaanvragen. Het aantal bezoekers van de website van Uniresearch is met 25% toegenomen. Van de ontvangers van de direct mail heeft liefst 65% de website bezocht. Dit bevestigt dat de doelgroep ook daadwerkelijk geïnteresseerd was in de diensten van Uniresearch en dat het activatiedeel de juiste doelgroep bereikte.

Schrijf je in voor de Gerse Flits en ontvang maandelijkse updates over Gerse Jongens en onze lopende projecten.
E-mailadres:
Voornaam:
Achternaam: